Reducerea consumului de combustibil

Calculator consum carburant

Daca scopul dumnevoastra este sa  obtineti reducerea consumui de combustibil  acest calculator va calculeaza consumul de carburant intr-un mod simplu si eficient.

 

consum

consum

Consum carburant

Kilometri parcursi:
Litri consumati:

Consum litri la suta de kilometri: 

Another Stoopid GOOGLE GADGET

 

 

Calculul consumului de combustibil nu a fost niciodata mai usor

 

Exista flote de soferi care nu folosesc inca cele mai simple metode pentru reducerea consumului de combustibil.

Iata cinci  metode simple pentru reducerea consumului de combustibil care nu necesita investitii in tehnologie aditionala:

1. Schimbarea progresiva a treptelor

–  Ideea este de a utilizarea cele mai mici turatii posibile ale motorului în fiecare treapta de viteza în timpul o secventei de urcare in treptele de viteza . Trecerea de la prima la patra poate fi realizată între 800 și 1.000 rpm. Turatiile vor trebui să fie puțin mai mari in treptele de viteaza mai  mari, între 1.200 și 1.400 rpm. În primele două trepte, ei ar putea merge poate la fel de bine cu 1.600 rpm, in functie de motorul și modul în care camionul este echipat.

In concluzie, pastrati turatii scazute pentru o mai buna economie de combustibil. Este silentios si lin, de asemenea.

 

2 Economie combustibil la relanti

consum redus

– Sunt flote de masini care surprinzator nu folosesc forme auxiliare de control a climei , motiv pentru care soferii continua sa tina masinile la relantii pentru perioade lungi de timp. Nevoia acestora este de inteles, la temperaturi extreme, dar aceasta metoda este des intalnita si la temperaturi moderate. Timpii de stationare in modul idle ajung la 40% la 50% din interval.

In cazul in care frigul este o problema, incercati paturi calde sau pături electrice sau saltea. Pe caldura sunt utile ecrane pentru ferestre, ventilatoare, capace usoare.

 

3. Viteza de deplasare

Cu sau fara cele mai recente gadgeturi pentru aerodinamica, cu cat o masina merge mai repede cu atat consuma mai mult. Conform studiilor, la viteze de peste 55 mph (88.51 km/h), fiecare crestere de 1 mph scade economia de combustibil cu 0.1 KMPL.

Calatoria mai lenta ofera avantajul de a permite altor masini sa te depaseasca cu usurinta. Asta inseamna ca veti petrece mai mult timp in viteza de croaziera optima si veti apasa mai putin pedala de franare pentru a va adapta fluxului de trafic. Cel lent si constant castiga cursa.

Fi broasca testoasa nu iepure.

 

4. Pastreaza avantul (inertie)

– O coborare de deal este o plimbare gratuita. Uita pentru o clipa ca ai consumat combustibil suplimentar pentru a urca un deal. Folositiva de coborarea dealului si avantul oferit de inertie pentru a urca pe dealul urmator. Folosirea franelor vor fura din inertia castigata, este o balanta delicata  care mentine viteza optima pentru conditiile de drum.

Cheia este traversarea dealului la ceva mai putin decat viteza maxima si folosirea gravitatiei la coborare pentru a obtine viteza inapoi.

 

5. Cruise control pe dealuri

Tempomatul are un singur scop in viata: sa mențina viteza setată. Va menține viteza de peste munți și văi, in limita puterii motorului, Gradeabilitate de propulsie, etc Uneori, este necesar un downshift, la care punctul de croazieră este dezactivat, uneori, și, uneori, nu. Sistemele moderne de croazieră au ceva numit „droop”, construit în ele, care permite o reducere a vitezei de drum, fără ca sistemului sa faca o accelarare maxima pentru a obține această viteză înapoi.

Un șofer poate oferi, de asemenea, un “droop’ prin decuplarea controlului de croazieră aproape de coama dealului și penajul pedalei de accelerație pana ce camionul trece peste varful dealului . Este OK să renunti la ceva KMPL  in partea de sus pentru că veți recâștiga la coborare.

calculare consum

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

masini consum redus, rent a car romania




Leave a Reply